• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 27 دی 1396
کد مطلب : 4411
+
-

افزایش کمک‌های دولت به توسعه حمل و نقل عمومی در سال‌های پیش رو

 

ساماندهی حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها صرفا وظیفه شهرداری‌ها نیست و تمام دستگاه‌های مرتبط و مسئول در این زمینه باید کمک کنند تا شاهد کاهش سفرهای درون‌شهری از طریق وسایل نقلیه شخصی باشیم.

به گزارش ایسنا،‌علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در این‌باره می‌گوید: روزانه 81میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود و سرانه مصرف سوخت در ایران باتوجه به جمعیت 80میلیون نفری، بسیار بالاست. وقتی می‌خواهیم مردم را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تشویق کنیم، حتما باید جایگزین مناسبی برای آن ارائه کنیم؛ مترو یکی از مصادیق بارز و کاربردی این قضیه است که تاکنون فعالیت‌های خوبی جهت توسعه آن صورت پذیرفته اما هنوز نیازمند حمایت دولت و سایر نهادهای ملی است. مجلس در این مسیر وظیفه دارد با طرح موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و پیگیری روند اجرای مصوبات از بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین به پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس برای طرح در کمیسیون تلفیق بودجه سال1397اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری‌های کمیسیون عمران در قبال توسعه حمل‌ونقل عمومی و بالاخص مترو در بودجه پیشنهادی برای سال آینده مثبت بوده و این امر نشان می‌دهد عزم عمومی برای حمایت از حمل‌ونقل ریلی وجود دارد. بدین‌ترتیب در سرفصل‌های بودجه مقرر شد دولت کمک‌های مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی را هر سال با ضریبی مشخص افزایش دهد که برای سال 1397هم این موضوع به‌صورت پررنگ دیده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید